22 augustus 2012.
Almere, Nederland.

De terugreis.

Vanochtend moesten we erg vroeg op. Om 4 uur ging de wekker. We sprongen direct het bed uit want we hadden een strak plan. Snel wassen, aankleden en de laatste spullen inpakken. Met al onze bagage naar beneden en uitchecken. We hadden geluk. De shuttle bus stond al klaar en zo waren we binnen een half uur op weg naar het vliegveld.

In de terminal van United Airlines was het al een drukte van belang. Een redelijk lange rij mensen stond te wachten om in te checken maar er waren vele balies dus het ging snel. Het was zelf check in maar dat ging ook prima. Vier zware tassen lichter en met de boarding passen voor zowel de vlucht naar Newark als de doorvlucht van Newark naar Amsterdam op zak, op naar de gate.

Maar eerst moesten we nog even ontbijten en wat kopen voor de lunch. In die interne Amerikaanse vluchten krijg je namelijk niets te eten. Dus kochten we: 3 yoghurt, 3 sandwiches, 2 croissants, 2 bekers koffie, een beker thee en een flesje melk. Voor het bedrag van……. $ 75!!!

Na wat wachttijd aan de gate konden we op tijd aan boord voor de eerste etappe van onze thuisreis! Op deze etappe raakten we al weer 3 uur kwijt. Dus op het moment dat we in het vliegtuig stapten was het al 10:00 uur (in plaats van 7:00 uur)!! De vlucht verliep prima. Alleen was het in Newark erg druk met landende vliegtuigen waardoor we eerst een aantal rondjes moesten draaien voordat we konden landen. Uiteindelijk was de vertraging maar 20 minuten en waren we in 4:35 uur in Newark.

Hier hadden we 2 en een half uur voor de overstap. Aangezien we in dezelfde terminal aankwamen als we ook vertrokken hoefden we niet door de veiligheidscontrole en de bagage was al door gelabeld naar Amsterdam. Dus konden we zo van de ene gate naar de andere lopen. Eerst maar het 2e deel van de dure ontbijt/lunch opgegeten en daarna nog even wat winkeltjes bekeken. En weer aan boord voor het 2e etappe van de thuisreis. Met zo’n 10 minuten vertraging vertrokken we. Aangezien we nu “tegen de zon” in vlogen is het maar een korte nacht. De vlucht was iets minder dan 7 uur maar je verliest nu 6 uur. En zo stonden we rond 7 uur in de ochtend aan de grond in Schiphol. De enige die een paar uurtjes heeft kunnen slapen was Misha. Met zijn voeten over mij en een onbekende buurman heen, 2 kussens in de rug en een dekentje over zich heen kon hij lekker slapen. Maar zowel Masha als Misha hebben het uitstekend gedaan op de hele vlucht!

Op Schiphol ging alles heel snel. Ondanks de drukte bij de paspoort controle waren we er zo doorheen, de bagage kwam snel en onze taxi stond buiten al te wachten. En om kwart over 8 stapten we al de voordeur van ons huis binnen. Behoorlijk verdwaasd en vermoeid door de reis en de jetlag. Maar eerst moest nog de laatste vakantie foto gemaakt worden. Dezelfde als toen we vertrokken. Het hele gezin achter de bagage in de woonkamer. Een wat grotere berg bagage nu vergeleken met het begin van de vakantie!

En nu wordt het zaak om zo snel mogelijk weer aan de Nederlandse tijd te wennen. Dus proberen vol te houden vandaag en vanavond vroeg naar bed!