28 juli 2015.
New York, Verenigde Staten.

Andover - New York.

Vandaag een transitie dag. Van ons mobiele hotel naar het vaste hotel in New York. Toch weer spannend en waarschijnlijk door de spanning werden we vroeg wakker. Door het dakraampje zagen we dat de lucht weer helemaal blauw was hoewel de zon nog niet door de bomen scheen. We hadden gezien dat er een meer was met een klein strandje waar je kon zwemmen dus zwemkleding aan en, in plaats van een douche, een duik in het meer. Een heerlijke manier om wakker te worden. Terug bij de camper was er veel werk te doen. De rest van de spullen inpakken en de camper van binnen schoon maken. Ik zag toch nog kans om even naar het receptie gebouw te lopen om het laatste verslag en foto’s te uploaden.

Zo’n laatste camper dag is voor Natasha altijd een nachtmerrie. Niet omdat ze moet schoonmaken. Maar omdat dan alles wat aan eten waren is overgebleven, weg moet. En ze kan het niet weggooien!! Dus een paar zakken gemaakt met zaken die niet bederven en die hebben we bij de wasmachines achtergelaten.

Op de camping was een vulstation voor het propaan gas zodat we daar de gastank konden vullen.

Doordat we het Early Bird pakket hadden geboekt konden we de camper tot 3 uur houden. We hadden dus niet echt haast. We hadden een shopping mall gevonden die ongeveer halverwege de route naar de plek was waar de camper ingeleverd moest worden. Shopping Mall Rockaway. Na de laatste tankbeurt om ook dat vol af te leveren zijn we naar de mall gereden. Zoals vele malls in Amerika een gigantisch winkelcentrum onder 1 dak. Eerst leek het erop dat we niets zouden kopen. Alleen Misha had een micro memory card gekocht voor zijn telefoon. En ik allang blij. Want het was al aardig proppen om alles weer in de 4 reistassen te krijgen.

Toen nog even geluncht op de foodplaza. Maar toen we naar de camper wilden, wilde Masha nog even terug naar 2 winkels. En heeft ze toch nog wat zaken gekocht.

Ik had gisteren nog even gebeld met de plaats waar we de camper gingen inleveren om de tijd door te geven en af te spreken dat ze een taxi moesten regelen.

We waren keurig om 2 uur op de plek. En kregen een snelle inspectie van de camper. Alles was in orde. Maar toen ik vroeg of de taxi geregeld was vroeg de man of we wel gebeld hadden!!! Ja dus……. Maar er was nog niets geregeld. Dus heeft hij gebeld en de taxi zou ons binnen een half uurtje oppikken. Na 3 kwartier heb ik nog even laten bellen, en na een uur was de taxi er eindelijk. We hadden even buiten gewacht, op een bankje, maar het was zo bloedheet dat we toch maar binnen hebben gewacht in een klein kantoortje, waar airco was.

Tot onze verassing kwam dezelfde mooie witte BMW voorgereden met dezelfde chauffeur als die ons ook hiernaartoe had gebracht!!!

Ondanks dat het spitsuur al begonnen was, en in New York al behoorlijk druk, waren we toch in een uur bij het hotel midden in Manhattan. Het was voor mij een leuke rit. Lekker relaxed om naast de chauffeur te zitten en je geen zorgen hoeven te maken over de route en of bruggen en/of tunnels wel hoog genoeg zijn om er door te kunnen!

Inchecken in het hotel (Ramada New York/Eastside hotel) was snel gebeurd.

Er waren nog 2 taken die we vandaag moesten doen. De transport (metro) kaarten voor 7 dagen kopen en de New York passen ophalen. We hadden deze passen van te voren online geboekt. Toen Natasha het bevestigingspapier voor de passen uit de map met alle belangrijke papieren wilde halen, sloeg de paniek toe. Tot nu was altijd alles wat we nodig hadden voor campings, tours etc in deze map. Maar dit keer …… niet dus! En we hadden al veel geld betaald! Dus alles nog een keer doorzoeken. Zonder resultaat. In de mails van Natasha gekeken. Maar in de Ipad zitten alleen recente mails. Niets. In mijn laptop naar mail gezocht. Niets. Via het betaling overzicht van de credit card kon ik wel de betaling terugvinden. En we vonden op internet een telefoon nummer. Dus gebeld. Een vriendelijke heer wilde wel helpen. Na wat problemen rond de naam te hebben opgelost vond de heer onze reservering!!! En hij kon de bevestiging nogmaals sturen naar hetzelfde, Natasha’s, email. En binnen een paar seconden kon Natasha een schreeuw van blijdschap niet onderdrukken! Want ze had de bevestiging!!! Op pad dus in de hete stad. De dichtstbijzijnde plek waar de passen konden worden opgehaald was op ongeveer 1,5 km van het hotel. Toch heel leuk om zo door het centrum van NY te wandelen. Al snel passeerden we het Empire state building. En we vonden de giftshop waar we moesten zijn. Maar het bleek dat de desk van NY passes hier maar tot 3 uur open is. Maar er was nog een andere plek die tot 7 uur open was. Maar dat was te ver om te wandelen. Dus naar het dichtstbijzijnde metro station. Bij een automaat uitgezocht hoe het werkte en het lukte om 2 metro passen voor 7 dagen te kopen. En toen lukte het niet meer. Geprobeerd met een andere credit card en……nog 2 kaarten. Ondanks dat het een ingewikkeld metro systeem is lukte het om bij het goeie station te komen en vonden we de plek voor de NY passen. Na wat wachten in de rij lukte het om, met de mail op Natasha’s Ipad, de passen te bemachtigen. Een redelijke opluchting na de problemen.

We vonden dat we wel een biertje en een maaltijd verdiend hadden en kwamen na wat zoekwerk terecht bij Applebee’s op Broadway!. En hadden een lekker diner met salades met kip. Na het diner zijn we over Broadway naar Time Square gelopen. En wat een gekkenhuis! Wat een enorme hoeveelheid mensen! Ontzettend druk maar wel gezellig! Nog wat winkels binnen gelopen waaronder de fantastische M&M winkel. En toen met de nog altijd onbegrijpelijke metro weer terug richting het hotel. En ondanks het feit dat we het metro systeem nog niet door hebben, lukte het tocht op de juiste plek aan te komen.

We zijn het plan voor morgen nog doorgelopen en gekeken hoe we met de metro op de eerste bestemming kunnen komen. En natuurlijk nog verslagen geschreven.